Ι Love YSL
Ι Love Opium
H κατάσταση είναι σοβαρή. Eίμαι εθισμένη στο Opium του Yves Saint Laurent! Κάθε άρωμα που μας αρέσει πολύ, έχει πίσω του μια ιστορία. Με λίγα λόγια η δική μου ιστορία είναι κάπως έτσι: Μια αγαπημένη μου, κοσμοπολίτισσα θεία ήρθε να μας επισκεφτεί από την Αυστραλία. Μαζί της έφερνε έναν μικρό θησαυρό που έμελλε να πάρει για μένα παραμυθένιες διαστάσεις. Ο θησαυρός που τότε ούτε γνώριζα και ουδόλως εκτιμούσα με τα δεδομένα του lifestyle ήταν τρία αρώματα: Το Rive Gauche, το ανδρικό Κouros και το Οpium. Για καλή μου τύχη η θεία – νεράιδα αγαπούσε τον Yves Saint Laurent. Όπως κι εγώ κι ας μην είχα καλά καλά κλείσει τα 9, κι ας μην ήξερα να διαβάσω το δύσκολο όνομά του. Οι «μεγάλοι» του σπιτιού ευτυχώς σχεδόν ξέχασαν τα αρώματα κλεισμένα σε ένα συρτάρι. Τα χρησιμοποιούσαν σπάνια, κι έτσι εγώ για χρόνια κατέφευγα στις συγκλονιστικές τους μυρωδιές όποτε ήθελα να πάρω λίγη δόση ονείρου. Τα αρώματα αυτά είναι όπως καταλαβαίνετε τα πρώτα αγαπημένα μου, συνδεδεμένα άμεσα με τις προσωπικές μου «ταινίες» που παίζονται στο πίσω μέρος του μυαλού μου κάθε φορά που τα μυρίζω. O υπέροχος Υves Ξεκίνησε ως παιδί – θαύμα παρουσιάζοντας στα 25 του την πρώτη του συλλογή. Το όραμά του θέλει τη γυναίκα δυναμική αμαζόνα, σίγουρη για τον εαυτό της και έτοιμη να ζήσει τη ζωή της στο έπακρο.
Υποκλίνομαι! Είναι το έμβλημα του οίκου. Ένα κομψοτέχνημα που ενώνει τη δύση με την ανατολή. Ένα αριστούργημα που όπως αποκαλύπτουν οι άνθρωποι της ομάδας που το δημιούργησαν το 1977, πάντα υπό την καθοδήγηση και τη βοήθεια του κου. Saint Laurent, ήταν ένα τολμηρό και δύσκολο εγχείρημα, καθώς ήθελαν να δημιουργήσουν ένα ξεχωριστό άρωμα για την Αυτοκράτειρα της Κίνας. Η έμπνευση για τον σχεδιασμό του μπουκαλιού ήρθε από το Ιnro, το χαρακτηριστικό μικρό ξύλινο κουτί που οι πολεμιστές της Άπω Ανατολής κρατούσαν πάντα δεμένο στη ζώνη τους για να προστατεύουν μέσα σε αυτό τα πολύτιμα μικροαντικείμενά τους. Υπερβολικά μοντέρνο για την εποχή του, το μπουκάλι δεν είχε καμία σχέση με τα συνηθισμένα γυάλινα μπουκάλια: ήταν όλο επενδυμένο με ένα υλικό που θύμιζε γιαπωνέζικη λάκα και το πολύτιμο κίτρινο υγρό του αρώματος φαινόταν μόνο μέσα από ένα "φινιστρίνι"! Το μαύρο κορδόνι με τη φούντα και βεβαίως το όνομα Opium είναι ιδέες του ίδιου του μετρ. Ένα όνομα που φυσικά προκάλεσε σκάνδαλα, οδήγησε στην απαγόρευση της πώλησης του αρώματος σε χώρες όπως η Κίνα και η Σαουδική Αραβία, ενώ στους δρόμους της Νέας Υόρκης ξεκίνησαν διαδηλώσεις εναντίον του Οpium, καθώς το τολμηρό του όνομα θεωρήθηκε πως ενθαρρύνει τη χρήση ναρκωτικών. Η τεράστια διαφήμιση του αρώματος είχε λοιπόν εξασφαλιστεί! Η παραγωγή δεν ικανοποιούσε πλέον τη ζήτηση και οι λίστες αναμονής για την απόκτηση του σκανδαλώδους αρώματος μεγάλωναν. Ένας θρύλος είχε μόλις γεννηθεί, ένα cult άρωμα που δημιουργήθηκε την κατάλληλη στιγμή από τα κατάλληλα υλικά έμπνευσης και τόλμης. Όσο για τον χαρακτήρα του, έσπασε το κατεστημένο των απαλών, λουλουδάτων αρωμάτων, έκανε τα ανατολίτικα αρώματα μόδα και άνοιξε το δρόμο για τα floral- oriental αρώματα που ακολούθησαν στη δεκαετία του 80. Τα συστατικά του μοιάζουν εντελώς παράταιρα και αντιφατικά, αλλά ως δια μαγείας δημιουργούν ένα εξαίσιο, πολύπλοκο, εθιστικό μείγμα. Το γαρύφαλλο, το γιασεμί, το πατσουλί και η βανίλια ενώνονται με έναν μοναδικό τρόπο και με μεγάλη συμπύκνωση ώστε το άρωμα να έχει μεγάλη διάρκεια. Επιπλέον, είναι ίσως το ....μοναδικό άρωμα με βανίλια που μου αρέσει τόσο πολύ! Oι διαφημιστικές καμπάνιες του Opium γράφουν εδώ και 35 χρόνια τη δική τους ιστορία, αφήνοντας πάντα το αισθησιακό τους ίχνος. Το άρωμα λανσαρίστηκε το 1977. Την πρώτη καμπάνια υπογράφει o Helmut Newton, με μοντέλο την Jerryl Hall. H Linda Evangelista είναι το πρόσωπο του αρώματος το 1995 και το 1997. Φωτογράφος ο Jean - Baptiste Mondino.
Η χρονιά της Kate Moss ήταν το 2003 ενώ το 2006 η MariaCarla Boscono δίνει με τη γυμνή σιλουέτα της ένα πολύ ξεχωριστό, oriental ύφος στην καμπάνια.
Ίσως η πιο αγαπημένη μου καμπάνια. Η Βρετανίδα κοκκινομάλλα Karen Εlson πρωταγωνίστησε στο relaunch του αρώματος το 2009. Η ανεξάρτητη φύση της και το φλογερό της παρουσιαστικό είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που την έκαναν να είναι η «εκλεκτή». Η Karen εκτός από πολύ επιτυχημένο μοντέλο, είναι τραγουδίστρια, συνθέτης και σχεδιάστρια αξεσουάρ.
Αυτή είναι η καμπάνια-σκάνδαλο του 2000, που έχει μείνει στην ιστορία. Η λευκή σαν κρίνος Sophie Dahl φοράει χρυσά πέδιλα, τα κοσμήματά της και ποζάρει με τολμηρό αισθησιασμό στον φακό του Steven Meisel, εκλύοντας ηδυπάθεια και αφορμές για έντονες διαμαρτυρίες – αλλά και τεράστια κέρδη στον οίκο YSL.
H νέα εποχή του Opium και η νέα καμπάνια με πρωταγωνίστρια την Βρετανίδα ηθοποιό Emily Blunt είναι γεγονός. Τον Δεκέμβριο του 2011 παρουσιάστηκε παγκοσμίως το νέο διαφημιστικό σποτ, με σκηνοθέτη τον Romain Gavras (γιο του Κώστα Γαβρά). Η πρωταγωνίστρια φοράει φυσικά ένα υπέρκομψο tuxedo συνδυασμένο όμως με κολάν. Αν θέλετε, μπορείτε εδώ να θαυμάσετε πως η Emily Blunt δάμασε την λεοπάρδαλη - φρουρό για να μπορέσει να φτάσει στο θρυλικό άρωμα.
Και η ιστορία του Opium συνεχίζεται με το Οpium Vapeurs de Parfum. Μια ελαφριά, δροσερή έκδοση του αρχικού αρώματος που είναι εμπλουτισμένο με αιθέριο έλαιο μανταρινιού, ροζ πιπέρι και απόσταγμα άνθους πορτοκαλιάς. Το μπουκάλι αυτή τη φορά είναι αδιαφανές, γυάλινο με πουδρέ ροζ χρώμα και μόλις κυκλοφόρησε στα καταστήματα. Ένα άρωμα σίγουρα πιο "εύκολο" και πιο καλοκαιρινό, αν και προσωπικά δεν θα είχα κανέναν ενδοιασμό να φοράω και το καλοκαίρι το γνωστό, κλασικό Opium που έκρυβε το συρτάρι των παιδικών μου χρόνων. Αλήθεια, μήπως καμμία από εσάς έχει το άρωμα με την αρχική του συσκευασία;
|