Close Panel

Login

 

             

Better Me
10 + 1 Ιδέες για Καλή Ζωή
Τρίτη, 26 Ιούνιος 2012 00:00
     

Κι όμως, ο τρόπος σκέψης και διαχείρισης του εαυτού μας μπορούν να επηρεάσουν το πόσο πολύ και το πόσο καλά θα ζήσουμε. Η επιλογή για μακροζωία και ευημερία είναι δική μας! Όπως και το αν θα ακολουθήσουμε τις παρακάτω ιδέες. 

 

1


1. Να γελάτε με κάθε ευκαιρία

Ή έστω να χαμογελάτε. Το γέλιο απελευθερώνει και μαλακώνει την ψυχή, απελευθερώνει τις ενδορφίνες, τις ορμόνες της ευτυχίας και αυξάνει τα ποσοστά των λευκών αιμοσφαιρίων τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

 

2. Να λέτε «ευχαριστώ»

Aυτή η λέξη ευγνωμοσύνης δρα λυτρωτικά στον ψυχισμό μας. Τα αρνητικά αισθήματα της αγνωμοσύνης, της ζήλιας και του ανικανοποίητου δεν βοηθούν. Kάθε πρωί σταθείτε μπροστά στον καθρέπτη και πείτε 5 φορές ευχαριστώ για τη μέρα που ξεκινάει αλλά και για όσα η ζωή σας έχει δώσει.

 

3. Να γυμνάζετε το μυαλό σας

Διατηρήστε το σε τέλεια φόρμα μέσα στο χρόνο με δραστηριότητες που θα του προσθέτουν ενέργεια. Μάθετε μια ξένη γλώσσα, μια διαδικασία που κρατά γερές τις νευρωνικές συνδέσεις. Ξεκινήστε να λύνετε Sudoku και να παίζετε παιχνίδια στρατηγικής. Τέλος έχει διαπιστωθεί πως οι πολύπλοκες εναλλαγές του τανγκό μειώνουν τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ ενώ ...χορεύετε!

 

4. Να μένετε στον ήλιο μισή ώρα την ημέρα

Αυτός είναι ο ιδανικός χρόνος για να τονώσετε την ενέργεια του σώματός σας και να εξασφαλίζετε τη σύνθεση της βιταμίνης D, απαραίτητης για την καλή υγεία των οστών και του ανοσοποιητικού συστήματος.

 

5. Να κάνετε σεξ

Η σεξουαλική επαφή απελευθερώνει ενδορφίνες και αυξητική ορμόνη, τα καλύτερα «καλλυντικά» για την επιδερμίδα. Επίσης δυναμώνει το ανοσοποιητικό και καρδιαγγειακό σύστημα και συσχετίζεται με τη μακροζωία. Το ιδανικό είναι μια σεξουαλική ζωή με μέτρο και ρυθμό, ενώ η αυτο – ικανοποίηση είναι μια απολύτως υγιής εναλλακτική λύση για όσους δεν έχουν συντρόφους.


6. Να μάθετε να συγχωρείτε

Μην αφήνετε λύπες, στεναχώριες και απωθημένα να σας βαραίνουν. Είναι δύσκολο να κάνουμε μεγάλες διαδρομές κουβαλώντας τόσο μεγάλα φορτία. Με την κάθαρση και τη συγχώρεση θα εξακολουθείτε να θυμάστε το δυσάρεστο συμβάν, αλλά χωρίς συναισθηματική φόρτιση.

 

7. Να καθαρίζετε την ψυχή σας

Κάνετε τακτικά, ιδανικά καθημερινά, μια «άσκηση καθαριότητας» που θα σας βοηθήσει να αποβάλετε τα εσωτερικά βάρη και να προχωρήσετε στη ζωή. Ο διαλογισμός, ο οραματισμός και οι ασκήσεις αναπνοής είναι οι καλύτεροι τρόποι.

 

8. Να είστε αισιόδοξοι

Αυτό που διαφοροποιεί τους ανθρώπους που είναι αισιόδοξοι από εκείνους που είναι σταθερά δυστυχείς είναι ο τρόπος που ερμηνεύουν και επεξεργάζονται τα δεδομένα της ζωής. Εκπαιδευτείτε στην αισιοδοξία και εστιάστε την προσοχή σας μόνο σε θετικά πράγματα. Όσο περισσότερο σκέφτεστε, διαβάζετε και συζητάτε γι΄αυτά που δεν θέλετε, τόση περισσότερη ενέργεια τους προσδίδετε και τα γιγαντώνετε.

 

9. Να γίνετε πιο κοινωνικοί

Τα κοινωνικά δίκτυα και οι διαπροσωπικές σχέσεις ( με ανθρώπους που συναντάτε, με ανθρώπους που σας αρέσουν και με ανθρώπους που αγαπάτε) τονώνουν την αυτοεκτίμηση και προάγουν την ψυχική υγεία. Φροντίστε να γίνετε μέλος κάποιας ομάδας ή club ενώ υπάρχει για τους πιο ντροπαλούς και η λύση του chat στο διαδίκτυο.

 

10. Να έχετε τον εαυτό σας ως προτεραιότητα

Εάν εσείς δεν σέβεστε, δεν φροντίζετε και δεν προσέχετε τον εαυτό σας δεν θα το κάνουν και οι άλλοι. Μάθετε να αγαπάτε τον εαυτό σας, δείτε και ικανοποιήστε πρώτα τις δικές σας ανάγκες. Μόνο όταν η ψυχή σας θα είναι χορτασμένη θα μπορείτε να προσφέρετε στους άλλους με υγιές και ολοκληρωμένο τρόπο.

 

11. Να ελέγχετε το βάρος σας

Το υπερβολικό βάρος βλάπτει την ποιότητα της ζωής σας. Το σώμα υποφέρει ενώ η σιλουέτα επηρεάζει την εικόνα και κατ' επέκταση τον ψυχισμό. Κάντε την εμφάνισή σας δικό σας θέμα και εντάξτε το στις προτεραιότητές σας.

 

anna

 

Εάν αυτά σας άρεσαν και θέλετε να μάθετε περισσότερα, ρίξτε μια ματιά στο βιβλίο «Η Επανάσταση της Νεότητας», της Άννας Μαρίας Παπίρη από τις εκδόσεις Μίνωα. Μιας αγαπημένης συναδέλφου που εργάζεται ως Beauty Editor περισσότερα από 25 χρόνια. Στο βιβλίο της, έναν ολιστικό οδηγό αντιγήρανσης, η Άννα Μαρία συνεργάστηκε με ειδικούς από όλους τους χώρους ώστε να δώσει απλές αλλά πολύτιμες οδηγίες ώστε να πάψουμε να αντιμετωπίζουμε τη ζωή και την εμφάνισή μας ως ερασιτέχνες. Και η Άννα Μαρία είναι μια πραγματική επαγγελματίας! 

 

 

 

 
Αποσυμπίεση Τώρα!
Παρασκευή, 18 Μάιος 2012 10:30
     

Πίεση, ένταση, στρες, κούραση, υποχρεώσεις, νεύρα... Μήπως ήρθε η ώρα να κάνετε λίγη ...γυμναστική στον εγκέφαλό σας;

proti

 Οι χιλιάδες υποχρεώσεις, το συνεχές τρέξιμο, η περίπλοκη καθημερινότητα, οι αυξημένες απαιτήσεις σας έχουν φέρει στα όριά σας. Έχετε μεγάλη ανάγκη για ξεκούραση. Στο σώμα αλλά κυρίως στο μυαλό.

 

Δοκιμάστε να ακολουθήσετε αυτή την οδηγία: «Μην φανταστείτε έναν ελέφαντα» Ουπς! Τι συνέβη; Μάλλον μπροστά σας μόλις πέρασε νοερά ένας ...απαγορευμένος ελέφαντας, ε; Μα δεν είπαμε να μην τον φανταστείτε; Γιατί δεν το κάνατε ενώ το θέλατε; Ποιος πήρε τελικά την απόφαση μέσα στο κεφάλι σας και τσουπ! ο ελέφαντας εμφανίστηκε παρά την απαγόρευση; Ο εγκέφαλος λοιπόν δεν ακολουθεί τέτοιου είδους οδηγίες. Ούτε αξιολογεί από μόνος του τις πληροφορίες που του δίνετε. Τα πράγματα είναι κάπως πιο απλά (αν και δαιδαλώδη) εκεί «μέσα». Ως προς το παράδειγμα του ελέφαντα, ο εγκέφαλος παρέλαβε τα βασικά μηνύματα «φαντάσου – ελέφαντα» και δεν έπιασε τις μικρές ποιοτικές λεπτομέρειες που σε αυτήν την περίπτωση ήταν το απαγορευτικό «μην». Με άλλα λόγια, ελέφαντα δώσατε στον εγκέφαλό σας, ελέφαντα σας έδωσε πίσω. Τόσα απλά. Ή μήπως όχι τόσο απλά;

 

elph

 

Ο εγκέφαλός μας απορροφά ασυνείδητα το στρες και τους φόβους της καθημερινότητάς μας. Ενώ δηλαδή εμείς συνειδητά ασχολούμαστε με κάτι, από πίσω ο εγκέφαλός μας δουλεύει υπερωρίες επάνω στα ερεθίσματα που έχει ρουφήξει. Κι αυτό είναι πολύ κουραστικό. Απαιτεί ενέργεια η οποία όμως δεν είναι παραγωγική. Σα να αφήνουμε το αυτοκίνητο με τη μηχανή και τα φώτα αναμμένα. Σε λίγο η μπαταρία θα αδειάσει κι εμείς θα έχουμε μείνει στάσιμοι και κατάκοποι. Επιπλέον, ο εγκέφαλός μας μπορεί και επεξεργάζεται συγχρόνως πολλά συναισθήματα, είναι όμως προγραμματισμένος να δίνει προτεραιότητα στα συναισθήματα που συνδέονται με το φόβο και τον κίνδυνο. Κι άλλη κούραση δηλαδή! Που με τη σειρά της θα φέρει κι άλλο φόβο, κι άλλη νευρικότητα, κι άλλο αίσθημα αδιέξοδου και μπλοκαρίσματος.

 

Υπάρχει λοιπόν κάτι που θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να ζούμε πιο ευχάριστα με τις σκέψεις μας; Να φέρουμε ηρεμία, σιγουριά και αισιοδοξία στη ζωή μας; Εάν ο εγκέφαλός μας έχει «προγραμματιστεί» για να δουλεύει με έναν συγκεκριμένο τρόπο, μπορούμε να του κάνουμε ...format φορτώνοντας άλλα προγράμματα;

 

monks

 

Ο διαλογισμός, η γυμναστική, η γιόγκα και η συζήτηση μέσω της ψυχοθεραπείας είναι μέθοδοι γυμναστικής του μυαλού που μπορούν να βοηθήσουν. Ακόμη και η προσπάθεια να επικεντρώσετε την προσοχή σας σε ένα θετικό συναίσθημα απενεργοποιεί το σημείο του εγκεφάλου που «ανησυχεί» πολύ κι έτσι θα γεμίσετε άμεσα από ένα ευχάριστο συναίσθημα που φέρνει ανακούφιση και αισιοδοξία.

 

Και μερικές ακόμη ιδέες:

> Πάρτε βαθιές αναπνοές. Κατεβάστε τον αέρα χαμηλά, φουσκώνοντας την κοιλιά σας, κρατήστε μετρώντας μέχρι το πέντε και εκπνεύστε. Επαναλάβετε οκτώ φορές. Όσο συχνότερα το κάνετε, κάθε φορά θα διαπιστώνετε πως τα αποτελέσματα θα είναι πιο άμεσα και πιο έντονα. Η αναπνοή ως λειτουργία γίνεται αυτόματα (όπως και οι κουραστικές σκέψεις). Όταν στρέψετε την προσοχή σας σε αυτή την αυτοματοποιημένη λειτουργία ένα ανακουφιστικό αίσθημα ευεξίας θα σας κυριεύσει.

> Βάλτε όρια. Όταν το μυαλό περιφέρεται άσκοπα, κουράζεται. Μόλις δείτε ότι το μυαλό σας αρχίζει την ...πολυλογία, πείτε του όχι. Αφήστε κυριολεκτικά στη μέση την δυσάρεστη σκέψη και πείτε «πάμε στην επόμενη»! Η οποία θα είναι ευχάριστη και θετική. Ακόμη και ψεύτικη, δεν έχει σημασία. Ο εγκέφαλός σας δεν θα καταλάβει ότι δεν είστε πραγματικά η Ατζελίνα Τζολί δίπλα στον Μπραντ Πιτ.

> Ξεχαστείτε. Βρείτε ένα ωραίο θέμα, μια σκέψη που σας αρέσει, μια επιθυμία σας και ...ονειροπολείστε. Φανταστείτε το σπίτι των ονείρων σας, φροντίστε με το μυαλό σας κάθε λεπτομέρεια, βιώστε το με τις αισθήσεις σας, φανταστείτε τη μυρωδιά του, τους ήχους, τα χρώματά του.

> Ζήστε το τώρα με χαρά και ενθουσιασμό ακόμη κι αν βιώνετε κάτι κοινό και συνηθισμένο. Στην ανάγκη να τον εφεύρετε! Όπως κάνει το σκυλάκι σας κάθε φορά που το βγάζετε βόλτα στο ίδιο μέρος. Κουνάει την ουρά του ξετρελαμένο και ανυπόμονο, μυρίζοντας κάθε φορά τις ίδιες πέτρες και τις ίδιες ρόδες του αυτοκινήτου!

> Να είστε συνειδητά αισιόδοξοι και να ελπίζετε προς το καλύτερο πάντα. Με έναν μαγικό τρόπο οι ευχάριστες εκπλήξεις και η καλοτυχία έρχονται σε αυτούς που έτσι βλέπουν τη ζωή.

> Εστιάστε το βλέμμα σας για αρκετή ώρα σε ένα αντικείμενο. Θα διαπιστώστε πως το μυαλό σας αρχίζει να ηρεμεί.

> Δώστε χρόνο και ηρεμία στον εαυτό σας. Έτσι θα έρθετε σε επαφή με τα συναισθήματά σας, θα νιώσετε τι θέλετε και οι περίπλοκες σκέψεις που σας μπερδεύουν θα ξεμπλοκάρουν.

 

Δεν είναι λοιπόν αρκετό να γεμίσετε τη μπανιέρα με νερό και να βυθιστείτε στους αρωματικούς αφρούς για να χαλαρώσετε.

last

Προσωπικά έχω χαραμίσει πολλές τέτοιες ευκαιρίες σκεπτόμενη τη λίστα με τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, ή ότι θα περνούσα καλύτερα εάν έβαζα και μάσκα στο πρόσωπό μου ή αν έφερνα από το σαλόνι το κερί που μου χάρισε η φίλη μου, που αύριο έχει γενέθλια, και πρέπει να βρω χρόνο να της αγοράσω δώρο και ....και ... ουφ τι κούραση ξαφνικά μέσα στη μπανιέρα! Το μήνυμα είναι δηλαδή ότι πρέπει να δείξετε πολλή προσοχή στις σκέψεις σας. Να κάνετε συνειδητή προσπάθεια να ...μην σκέφτεστε, να μην φλυαρείτε με το μυαλό σας, να βάλετε στοπ στις ενοχλητικές σκέψεις και να δώσετε όλη σας την προσοχή στις αισθήσεις, τα συναισθήματά σας, στο τώρα. Όπως κάνουν οι αθλητές, με αυτοσυγκέντρωση και διαλογισμό για να βελτιώσουν τη επίδοσή τους – και γιατί όχι, για να περάσουν μερικές ευχάριστες στιγμές στην μπανιέρα τους!

 

Εάν όλα αυτά κάτι σας λένε, συνεχίστε με το βιβλίο που μου είπε πολλά: "Νικήστε τους φόβους σας" του Σρινιβασάν Πιλέι από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Βe Happy :)

 

 

 

 


Σελίδα 3 από 3

Wellness